google-site-verification=08MrmzwmDwTxbNVyCvzj3ThPK5T_A9yy7EUJAbJyQb8
top of page
  • תמונת הסופר/תטל בן דוד

מעלים את ערך הבית עם פרגולה


גדר עף אפורה ודק עץ בצבע אורן

להגיד שהקונה הישראלי הממוצע יעדיף למצוא דירה במחיר מציאה ולערוך בה שיפוץ בעצמו על מנת שתתאים לו - זהו מיתוס. במציאות המצב הוא לגמרי הפוך, כל הנתונים מראים שרוכשי דירות מוכנים לשלם יותר כסף על דירה במצב טוב מאשר להשקיע יותר זמן ויותר כסף בשיפוץ.

מה מעלה את ערך הבית בעיני הלקוח?

בדרך כלל הולכים הקונים לראות את המטבח והאמבטיה. אחרי שהתרשמו ממצבם ועוד לפני בדיקת נושאים חשובים אחרים ילכו לבדוק תוספות. יש חצר או מרפסת? איך הם נראים? יש דק? יש פרגולה? דשא?

בארץ ישראל השמשית והחמימה אנחנו נוהגים לבלות שעות רבות בחוץ במרפסות או בגינות. דק יפה מתחת לרגליים ופרגולת עץ מעל הראש נותנים הרגשה טבעית וחמימה המחמיאה להמון פעילויות שאנחנו אוהבים לעשות בחוץ. הם משמשים כשטח משחק מוגן לילדים, מקום לגידול עציצים וצמחים או מפלט לרגע של שקט עם הקפה והסיגריה. קונה הדירה הפוטנציאלי מוכן לשלם יותר, ולעיתים גם הרבה יותר, על מרפסות בהן יש דק או פרגולה מעוצבים ונקיים הנותנים רושם טוב מיד עם המפגש הראשון עימם.

כמה זה יותר?

רוב השמאים מעריכים כי מרפסת מעלה את ערך הנכס בכ 10-15% אחוז. בסכומים כאלה הבדל של 5% יכול להיות משמעותי מאוד. ההבדל הזה נובע משני קריטריונים עיקריים: 1. האיזור – באיזורים דתיים הצורך במרפסת סוכה מעלה את ערכה. 2. עיצוב – מצב המרפסת קיום דק או פרגולה, סגירה פוטנציאלית. לדוגמה אם מחיר דירה + מרפסת מיד שנייה הוא כ- 1.3 מליון ש"ח, 5% משמעותם 65,000ש"ח(!). כמובן שאפשר להתקין דק ופרגולה בחלל החיצוני של הנכס בעלות של פחות מחצי מהסכום הזה.

הבית שווה יותר

מסתבר, אם כן, שבניית דק מעוצב ו/או פרגולה לחיפוי היא החלטה נבונה שמאפשרת הרבה יותר מאשר שיפור בתחושת הביתיות או בניראות הכללית. אפשר לקבוע, כי דק ופרגולה במרפסת או בחצר מעלה באופן ישיר את ערך הנכס בו אתם גרים.

5 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

054-6483942

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה

פרפקט דק ופרגולה

איכות בנייה גבוהה. 

דרושים עובדים עם ניסיון של שנה בתחום העבודה בעץ או בתחום הבנייה.

bottom of page