google-site-verification=08MrmzwmDwTxbNVyCvzj3ThPK5T_A9yy7EUJAbJyQb8
top of page
  • תמונת הסופר/תטל בן דוד

תחזוקת פרגולות ודקים מעץ


דורון בן דוד עבודות עץ

דקים ופרגולות מעץ טבעי דורשים טיפול שוטף ותחזוקה מקיפה אחת לכמה זמן. המלצת המומחים היא לדאוג לתחזוקת דק עץ פעם בשנה ולפרגולה פעם בכמה שנים.


איך מתחזקים פרגולות ודקים?

מלטשים, מגינים, צובעים.

עבור משטחים גדולים עדיף להשתמש במלטשת חשמלית. לפינות וחרכים יש להשתמש בקוביית עץ אותה עוטפים בנייר ליטוש ומשייפים ביד. ניירות הליטוש מקוטלגים לפי הגסות שלהם, את הליטוש נתחיל בנייר גס (60-80) נמשיך בגסות בינונית (100-120) ונסיים בנייר עדין (180-220). באופן הזה מתאפשרת הסרה טובה של צבע ישן וכתמים ומתקבל משטח נקי וחלק לשלבים הבאים. את האבק המתקבל מליטוש הדק או הפרגולה יש להסיר על ידי הברשה במברשת יבשה.

על העץ ממנו עשויים הדק והפרגולה יש להגן מפני קרינת UV הגורמת לסדיקתו וייבושו, מפני רטיבות והיווצרות עובש וכן מפני מזיקים כמו טרמיטים או זחלים של חיפושית היקרונית.


בשוק ניתן למצוא חומרים שונים ומגוונים להגנת עץ לפני צביעה. אחד החומרים המומלצים נקרא BONDEX. הוא מגיע בפחים בגדלים שונים (750מ"ל עד 20 ליטר) ובין יתרונותיו ייבוש מהיר ושימוש בכימיקלים לא רעילים. יש BONDEX UV המגן מפני קרינה ו-BONDEX אנטי טרמיטים ורקבון. סוג נוסף וטוב של צבע לפרגולה המכיל חומרי הגנה הוא DuraStain המגן גם הוא מפני קרינת UV. על דקים מעץ מומלץ למשוח שמן עץ, BONDEX מציעים 6 גוונים לשמן: שקוף, אלון, פוליסנדר, טיק, חום אגוז, אלון ומהגוני.

על עץ טבעי מומלץ למשוח את החומרים בעזרת מברשת צבע ולא בהתזה או על ידי רולר. מברשות מגיעות במגוון גדלים (מברשת בגודל 3" תשמש אותנו היטב) והן מאפשרות משיחה יסודית בכיוון סיבי העץ. טיפ חשוב הוא לא לטבול את המברשת מעבר למחצית גובהה בצבע או בחומר. השכבות יבשות למגע כבר אחרי 30 דקות אולם מומלץ להמתין 3 שעות בין שכבה לשכבה. בין שכבה לשכבה יש להניח את המברשת במקום מוצל ולעטוף אותה בנייר אלומיניום או ניילון נצמד.

הקפדה על תחזוקה טובה של דקים ופרגולות מעץ תגרום להם להאריך ימים ושנים תוך שמירה על חוסן העץ והיופי שהוא מוסיף לחצר או למרפסת שלכם.


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

054-6483942

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה

פרפקט דק ופרגולה

איכות בנייה גבוהה. 

דרושים עובדים עם ניסיון של שנה בתחום העבודה בעץ או בתחום הבנייה.

bottom of page