google-site-verification=08MrmzwmDwTxbNVyCvzj3ThPK5T_A9yy7EUJAbJyQb8
top of page
  • תמונת הסופר/תטל בן דוד

"רפורמת הפרגולה"

בתאריך 21.7.2013 אישרה הממשלה ברוב גורף תיקון לחוק התכנון והבניה שנודעה ברבים בשם "רפורמת הפרגולה".


פרגולה נתמכת פרפקט דק ופרגולה

אחד החסמים הבירוקרטיים הגדולים ביותר בכל נושא התכנון והבניה בארץ היה ההיתר הנדרש על פי חוק לשם ביצוע כל שינוי או הוספה בנכסים פרטיים. שינויים כמו הקמת מחסן, מחסום חניה, הצבת דודי שמש, שינוי גדר, הקמת פרגולה ועוד, דרשו אישור כתוב מהוועדה המחוזית. הפרוצדורה הפכה להיות מעמסה על כל הנוגעים בעניין; הועדות המחוזיות לא עומדות בעומס ונאלצות להתמודד עם בעיות נקודתיות של אזרחים, האזרחים מטורטרים בין משרדים במילוי טפסים ונאלצים לחכות זמן רב (אפילו שנים) לקבלת האישור, המדינה נאנקת תחת הצורך לספק לאזרחים פתרונות דיור.

מטרת התיקון לחוק, אותה יזם שר הפנים גדעון סער, היא הסרת החסמים לפיתוח הבניה ככל שניתן וייעול התהליך היקר והארוך הזה. סמכויות ההיתר ינתנו לועדות מקומיות ול'מכוני אישור' שיוכלו לנהל את מטריית האישורים הנדרשת (מכבי אש, פיקוד העורף, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה) אצלם.

יחד עם זאת חשוב לציין, כי רפורמת הפרגולות נתקלה גם בהתנגדות מצד "המטה לתכנון אחראי" הכולל 30 ארגוני סביבה וחברה ומצד חכ' דב חנין הטוענים, כי הרפורמה עשויה להתבטא בפגיעה בסביבה ובציבור כתוצאה מהבדלים בסטנדרטים של הועדות המקומיות.

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

054-6483942

תודה! ההודעה נשלחה בהצלחה

פרפקט דק ופרגולה

איכות בנייה גבוהה. 

דרושים עובדים עם ניסיון של שנה בתחום העבודה בעץ או בתחום הבנייה.

bottom of page